Hejsan! Jag har lite tankar som bekymrar mig, min sambo och jag är dökära i varanda och har ett bra förhållande. Anledningen till att jag skriver detta är för att jag har blivit väldigt svartsjuk på sistone. Min flickväns bästa kompis är en kille, och innan hon och jag träffades umgicks dom väldigt mycket och det är inget fel med det. Problemet är att han är förälskad i henne medan hon bara ser honom som en kompis, dom har även dejtat ett litet tag för lite mer än ett år sedan. blev uppenbarligen inget där. Sedan hon blev tillsammans med mig så slutade han höra av sig och hade aldrig tid att "träffas". Nu har dom börjat umgås igen och dom träffas minst en gång i veckan och går ut och käkar och "catchar" upp (det har jag inget problem med). Men han vill träffa henne hela tiden nu och jag frågade henne om hon trodde han hade kommit över henne och det trodde hon. Efter vi hade pratat ett tag så frågade hon hennes kompis om han fortfarande älskade henne? och han svarade kort o gott att han gör det fortfarande men vill inte göra ngt "åt det". Dock så skämtar han med henne ibland att hon inte är gift med mig osv så att han fortfarande har en chans. Överreagerar jag eller har jag själ att bli orolig då min flickvän umgås med en som älskar henne? Dessutom blev jag lite ledsen då hon och han hade gjort planer för att gå på bio med varann. Jag blev ledsen då hon aldrig vill gå på bio med mig och så tycker jag att bio är lite mer dejtingaktigt kankse?, men det kan lika väl vara väldigt oskyldigt. Hon är kär i mig och ser han bara som en kompis, men det stör mig att han är förälskad i henne. Förlåt för ett långt inlägg!