Äntligen är skolan över och jag, Amanda 19 år har fått kommit hem till familjens lantbruk, jag har åkt i 40 mil med egen bil, ja förra helgen tog jag med mig mammas merca skåpbuss till skolan så jag kunde ta med mig alla mina grejer från elevrummet så fort skolan var över.

Jag kom hem 22 på kvällen och åt och sov, nu är det morgon, mamma har nyss väkt mig och sagt att det är jättevarmt ute så jag kliver upp drar på mig en baddräkt som ligger på min soffa och går ner i köket där mamma bjuder mig på en macka och apelsinjuice. Mamma bryr sig inte alls om att jag går i baddräkt, hon är van då jag är gammal simmare.

Jag äter upp den lätta frukosten och packar lite kläder och cyklar ner till badet som ligger nedanför gården där min kompis är, Elin.

Elin går längs med stranden med fötterna i vattnet men har både en tröja och ett par jeans på sig. Jag hejjar på henne och frågar om hon tänker bada och får till svar att hon planerar det.

Jag kliver av min cykel och går snabbt i vattnet och tycker det är väldigt skönt men Elin kommer helt plötsligt efter och jag tittar på henne konstigt och frågar om hon inte ska ta av sig kläderna. Hon säger att hon hellre badar med kläderna på så, jag går längre ut i vattnet och doppar mig och Elin gör detsamma, Elin är min gamla klasskompis från grundskolan, bor alldeles här intill våran gård och hon har som jag också simmat en hel del i sitt liv så vatten och bad ligger oss varmt om hjärtat.

Elin går upp på stranden och vattnet forsar ur kläderna, det ser skoj ut att bada med kläderna på så jag beslutar mig för att ta på mig min vita tshirt och mina mjukbyxor och sen hoppar jag i också och vi båda simmar omkring där med kläderna på och det är inte ens kallt. Sen går vi upp ur vattnet och sätter oss på en bänk och låter kläderna soltorka eller rinntorka som man också kan kalla det, sen tar vi våra grejer och går hem till mig, frågar mamma var våran utepool här och hon blir förvånad då vi kommer där med dyngsura kläder.

Hon följer oss ut i den gamla ladan bredvid huset och plockar ut poolen.
Under tiden vi plockar ut grejerna går mamma och slänger in några
vedklabbar extra i vedpannan så vi får lite mer varmvatten då poolen ska fyllas.Vi hjälps åt alla 3 att sätta upp poolen och vi slänger i 2 slangar och låter vattnet fylla den med lagomt tryck, under tiden poolen fylls kliver jag i med kläderna på och känner det ljumma vattnet runt mina fötter.

Jag sätter mig ner i poolen och känner vattnet runt rumpan och
Elin kliver i också, då kommer mamma ut med lite fika och undrar om vi
vill ha lite kall ladugårdsmjölk och skinkmacka. V sätter oss där i våra halvblöta kläder tillsammans med mamma och njuter av värmen, Elin
tar av sig tröjan och tar en macka.

Då vi fikat klart kliver vi i poolen och lägger oss oss på rygg, vattnet når precis så våra kroppar och kläder täcks ,känns otroligt skönt att ligga där i det ljumma vattnet med kläderna på och bara njuta av vattnets temperatur.

Fortsättning följer.......