+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Porravgiftning..

Gäst
    Gäst

Standard Porravgiftning..

Hej alla!

Jag skulle behöva hjälp och inputs hur jag kan bli av med mitt porrberoende.
    Som kille/man blir nuförtiden börjar sexlivet med att en börjar kolla på porr vid 13-14år eller nåt och jag är inget undantag. Det är inte konstigt att porren påverkar ens sexualitet och det är väldigt många års indrillande av porr som jag vill försöka bli av med.

Jag hade med det här inlägget egentligen inte tänkt skriva om varför jag vill sluta kolla på porr, men jag kan sammanfatta det kort med att jag inte kan garantera att de kvinnor som medverkar i filmerna inte blir utnyttjade och därför får en känsla av äckel av mig själv, att jag kanske ser på en människa med massa livsångest knulla och njuter åt det. Det är inte hållbart..

Har försökt sluta flera gånger men det är som med knark, även om man vet att det är dåligt för en så vill man ju bara ha det

Senior medlem
    Reg.datum
    Sep 2012

Standard Sv: Porravgiftning..

Du skojar, va? Utnyttjade? Det är så att vara med i porr är frivilligt medan att om man tvingar någon att göra något de inte vill....städa, porra, snickra eller vad som helst, är förbjudet. Lyssna aldrig på de stollar som gör påståenden som är rena fantasier i deras egna skruvade hjärnor

Admin Site Admin
    Reg.datum
    Oct 2008

Citat Ursprungligen postat av Al-Bindi Visa inlägg
    Du skojar, va? Utnyttjade? Det är så att vara med i porr är frivilligt medan att om man tvingar någon att göra något de inte vill....städa, porra, snickra eller vad som helst, är förbjudet. Lyssna aldrig på de stollar som gör påståenden som är rena fantasier i deras egna skruvade hjärnor
    Du kanske borde läsa på lite innan du svarar för det är många kvinnor som blir utnyttjade i porridustrin.

http://flag.blackened.net/folkmakt/t.../03-serung.htm

Senior medlem
    Reg.datum
    Sep 2012

Är man vuxen så tar man ett eget beslut óm att porra eller inte...om man är tvingad att städa eller porra så finns det redan lag som styr detta...tänk efter lite

Admin Site Admin Gustavs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Jag tror att det finns porr där skådespelarna deltar frivilligt och att det finns porr där skådespelarna deltar pga tvång eller psykisk ohälsa. Det är inte svartvitt.

Till TS kan jag bara säga att så länge som du inte betalar för porr, så stödjer du inte porrindustrin. Både frivillighet och tvång, handlar om pengar. Tillför du inga pengar, så kommer båda delarna att upphöra att existera, vare sig du tittar eller inte.

Du kan alltså med gott samvete porrsurfa, så länge som du inte plockar fram kreditkortet. Det finns ett stort mått av dubbelmoral i det resonemanget, men likväl är det sant.

Admin Site Admin
    Reg.datum
    Oct 2008

Citat Ursprungligen postat av Al-Bindi Visa inlägg
    Är man vuxen så tar man ett eget beslut óm att porra eller inte...om man är tvingad att städa eller porra så finns det redan lag som styr detta...tänk efter lite
    Många deltar frivilligt för dom tjänar ju bra med pengar men en del blir lurade att göra saker dom inte vill.
    Läs gärna länken jag bifogade i ett tidigare svar.

Admin Site Admin Gustavs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Citat Ursprungligen postat av Milla Visa inlägg
    Många deltar frivilligt för dom tjänar ju bra med pengar men en del blir lurade att göra saker dom inte vill.
    Läs gärna länken jag bifogade i ett tidigare svar.
    Att Carl Serung är en dålig människa vill jag inte argumentera emot.

Men jag tror inte att alla tjejer alltid är offer. Det finns många porrstjärnor som har eget produktionsbolag. Dvs tjejer som precis som Rocco Siffredi producerar sina egna filmer och som tjänar pengar genom hela distributionsledet. De är sina egen chefer och därför ser jag inte hur det skulle kunna förekomma tvång i deras arbete.

Sen tror jag absolut att det finns många porrskådespelare som spelar in porrfilm pga tvång eller behov (såsom drogmissbruk). Det enda jag säger är att man inte ska döma ut alla som offer, bara därför att det finns offer i porrbranschen.

Junior medlem
    Reg.datum
    Feb 2011

Om jag går igång på att bada eller duscha med
    kläderna på eller att se - främst tjejer göra detta.

OM det nu är så att jag snöar in helt på detta och
    behöver vård, hur skulle den behandlingen se ut?

Sitta och samtala i timmar om sina fantasier och
    drömmar om sina våta upplevelser?

Förut var tanken att gå till en bassäng med en
    samtalspartner och få visa upp mina färdigheter
    och samtidigt prata om dom, men jag tror inte man gör så va?

Gäst
    Gäst

Det är klart att förneka det faktum att tjejer utnyttjas genom att säga att de är vuxna och kan ta ansvar för sig själva är en möjlighet, men jag kan liksom inte göra det längre och det är heller inte det jag vill göra.

I det här fallet tänker jag inte övertyga någon annan att göra samma sak. jag bara tänkte höra om någon har några tips för avvänjning..?

Milla: Precis det jag menar, fy fan.

Badaren: ja jag vet inte hur det är med bassänggrejen.. jag har tyvärr inga svar på det :/

Junior medlem
    Reg.datum
    Feb 2015

en del killar kan få svårt att få stånd och bli upphetsade när dom ska ha samlag pga att dom har tittat på för mycket porr .Killarna blir alltså inte lika upphetsade av The real deal längre och får jättesvårt att få stånd

Läste det på expressen i en artikel

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får posta nya ämnen
  • Du får posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •