+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Analsex för att bevara oskulden?

Senior medlem
    Reg.datum
    Sep 2011

Standard Analsex för att bevara oskulden?

Är det sant att muslimska tjejer som vill bevara oskulden till äktenskapet därför bara har analt sex när de skaffar en pojkvän?

Senior medlem
    Reg.datum
    Oct 2011

Standard Sv: Analsex för att bevara oskulden?

Tror inte det.

Ha sex om du känner för det. Ha sex i slidan som det är tänkt. Ingen kan se om man haft samlag så det är bara att blåneka om man vill.

Analsex är för övrigt äckligt och bara för bögar.

Gäst
    Gäst

Wink Sv: Analsex för att bevara oskulden?

Jag håller inte med om att det är "äckligt och bara för bögar". Jag är tjej och ja tycker iaf de kan vara skönt ibland. Inte varje gång, men som en krydda. Tur att vi får tycka olika!

Senior medlem
    Reg.datum
    Sep 2011

Jag är själv kille och frågar mest av nyfikenhet, så jag vet vad som gäller ifall jag någon gång skulle träffa en muslimsk tjej...Jag har inget emot analsex, men för mig som kille är det ärligt talat ingen större skillnad mot att sticka in den "där framme"

Admin Site Admin Millas avatar
    Reg.datum
    Oct 2008

Dom flesta muslimska tjejer bli ju gifta med en man som fadern utsett och hon förväntas att blöda första gången dom har samlag och gör hon inte det då räknas det som hon inte är oskuld och då kan mannen lämna tillbaka tjejen till fadern och sen är det upp till pappan om han vill döda sin dotter eller inte.
    Så jag tror att svaret på din fråga är att dom har analsex innan dom är gifta

Senior medlem
    Reg.datum
    Oct 2011

Jag och ingen av mina kompisar blödde första gången.
    De måste ha jätteproblem i den religionen. Tänk att bli skuren i musen första gången eller vara tvungen att skada sig själv så man blöder.
    Jag ryser när jag tänker på detta.

Junior medlem
    Reg.datum
    Apr 2010

Citat Ursprungligen postat av Anna95 Visa inlägg
    Tror inte det.

Ha sex om du känner för det. Ha sex i slidan som det är tänkt. Ingen kan se om man haft samlag så det är bara att blåneka om man vill.

Analsex är för övrigt äckligt och bara för bögar.
    Du får gärna tycka det är äckligt men analsex är inte bara för bögar, som nämnt är det en extra krydda och ganska hett ibland.

Admin Site Admin Gustavs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Det var lite rabalder i media för några år sedan, då det framkom att Ungdomsmottagningen rekommenderade muslimska flickor att sticka sig med en liten nål på bröllopsnatten. Personligen så tyckte jag att det var ett ganska bra råd. Hellre ett stick i fingret på bröllopsnatten, än dödligt våld från släktingar.

Sen tror jag inte att ”muslimska tjejer” bara har analsex före äktenskapet. Jag tror att de smyger med vanligt sex, eller helt enkelt avstår ifrån det till bröllopsnatten.

Det finns ingenting i Koranen som förbjuder analsex, men det måste ske inom äktenskapet. Islam har alltså inte några regler om vilka hål man får penetrera, utan bara regler om vems hål som får penetreras och när.

Jag har läst Koranen. Något jag tycker alla Svenskar borde göra. Och då inte bara de första surorna (som svenska journalister och politiker verkar nöja sig med). Till Islams försvar, så bör det dock poängteras att hederskulturen (eller skamkulturen som jag föredrar att kallad det) förekommer i lika hög utsträckning bland kristna från mellanöstern. Det är snarare ett kulturellt än ett religiöst beteende. Hur de kristna motiverar sitt våld mot kvinnor förstår jag dock inte. Jag har läst Bibeln också - och tillskillnad från Koranen så finns det ingenting i nya testamentet som sanktionerar våld mot kvinnor.

Admin Site Admin Millas avatar
    Reg.datum
    Oct 2008

Citat Ursprungligen postat av Anna95 Visa inlägg
    Jag och ingen av mina kompisar blödde första gången.
    De måste ha jätteproblem i den religionen. Tänk att bli skuren i musen första gången eller vara tvungen att skada sig själv så man blöder.
    Jag ryser när jag tänker på detta.
    Jag blödde inte heller första gången men en del gör ju det.
    Jag vet inte om jag missförstår dig här men det är ju ingen som skär en i musen bara för att man ska blöda när dom har första samlaget.

Senior medlem
    Reg.datum
    Sep 2011

Det här med att det ska bli blod på bröllopsnatten har ju tidigare förekommit i den svenska kulturen också. Sedan beror det ju givetvis på om tjejen är omskuren eller inte; har hon fått en faraonisk omskärelse lär det ju blöda eftersom hon då blivit igensydd med ett hål som bara är stort som en tändsticka i diameter.
    Jag vet inte säkert hur det är med det där om man kan se om en tjej är oskuld (icke omskurna då alltså) jag vet att det finns kliniker som erbjuder att "rekonstruera" mödomshinnan, vet inte för vems skull man gör det, är det för att den blivande makens skull eller är det så att brudens familj inspekterar innan?

+ Svara på ämne
  1. Relaterade länkar

Nyfiken på en Buttplug?

Information om manlig omskärelse.

Liknande ämnen

1. oskulden ska bort
    Av Kåt_97 i forum Kontakt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-03-02, 22:05
  2. Oskulden
    Av Milla i forum Allmänt om sexualitet
    Svar: 16