+ Svara på ämne
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Analsex för att bevara oskulden?

Admin Site Admin Millas avatar
    Reg.datum
    Oct 2008

Standard Sv: Analsex för att bevara oskulden?

Citat Ursprungligen postat av MrBlue Visa inlägg
    Det här med att det ska bli blod på bröllopsnatten har ju tidigare förekommit i den svenska kulturen också. Sedan beror det ju givetvis på om tjejen är omskuren eller inte; har hon fått en faraonisk omskärelse lär det ju blöda eftersom hon då blivit igensydd med ett hål som bara är stort som en tändsticka i diameter.
    Jag vet inte säkert hur det är med det där om man kan se om en tjej är oskuld (icke omskurna då alltså) jag vet att det finns kliniker som erbjuder att "rekonstruera" mödomshinnan, vet inte för vems skull man gör det, är det för att den blivande makens skull eller är det så att brudens familj inspekterar innan?
    Nån mödomshinna har vi inte för det är bara en myt.
    Här kan du läsa lite mera.
    http://www.rfsu.se/sv/Sex--relatione...n/Slidkransen/

Senior medlem
    Reg.datum
    Sep 2011

Bra länk, att man inte fått lära sig detta tidigare! När jag fick sexualundervisning i skolan i början av 90-talet talade man om mödomshinnan och hur den sprack vid första samlaget men kunde även spricka av ridning, idrott m.m.
    Jag hade en flickvän som jag hade väldigt svårt att komma in i, och hon klagade ofta på att det gjorde ont fast att hon var lubricerad. Jag tänkte att hon kanske hade vaginism men det var kanske slidkransen som ställde till det?

Admin Site Admin Gustavs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Suck, snacka om att RFSU dribblar med orden, för att undvika problemformuleringens orsaker.

Operationer av slidkransen löser sällan några problem dels för att resultaten är varierande, dels för att de bidrar till att upprätthålla patriarkala strukturer och en fördomsfull syn på kvinnor och deras sexualitet.
    Könsmaktsordning och patriarkala strukturer kan vara en intressanta frågor att diskutera. Men den har inte någonting med slidkransar att göra. Män som grupp har inget intresse av kvinnors slidkransar. Det är bara män från vissa kulturer som tycker att slidkransar är viktiga. Till och med så pass viktiga att de kan befogad mord på släktingar. Jag tror inte det finns någonting i vår egen kultur som kan motivera mord på släktingar, eller? Och hur många svenska män vill, än mindre kräver, att deras flickvän ska vara oskuld på bröllopsnatten?

+ Svara på ämne
  1. Relaterade länkar

Information om manlig omskärelse.

Liknande ämnen

1. oskulden ska bort
    Av Kåt_97 i forum Kontakt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-03-02, 22:05
  2. Oskulden
    Av Milla i forum Allmänt om sexualitet
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2014-05-17, 09:38