+ Svara på ämne
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Kan otrohet vara bra för förhållandet?

Gäst
    Gäst

Standard Sv: Kan otrohet vara bra för förhållandet?

Ja på sätt och viss. Jag var otrogen första gången efter att jag hade upptäckt att hon hade varit otrogen. Hon var mer intresserad av yngre killar och jag behövd helt enkelt knulla av mig och upptäckte att det fanns kvinnor i samma situation som jag

Gäst
    Gäst

Angry Sv: Kan otrohet vara bra för förhållandet?

Suck!

Sådana här trådar blir nästan alltid värdelösa i och med att det alltid är fundamentalister som känner sig manade att bedöma och fördöma allt som inte känns rätt för dem. De har aldrig själva varit i den situation som det handlar om och kan inte tänka sig in i den heller - men vill absolut inflika sitt eget fördömande - som om någon hade frågat efter det! Saknar helt förmågan att diskutera eller argumentera eller komma med intressanta frågeställningar kring det hela. Det kan handla om skilsmässa, otrohet eller vad som helst. Man har sin uppfattning klar och ska minsann basunera ut den och man har inget intresse i hur den verkliga människans situation ser ut och hur den hamnat där. Det liknar religiösa beteenden där man bara slänger Guds namn i huvudet på den som man anser inte har "rätt" uppfattning. Min gissning är att de flesta som skriver på det här sättet är ungefär 14 år - eller iallafall i huvudet... Nu skrev jag själv fördömande men det är för att detta endast är en känga till alla som förstör forum som är till för öppna diskussioner, inte en plats för sonligas behov av egna predikningar. När man har detta slutna sätt att kommunicera, det som inte ställer frågor eller tillåter ytterligare diskussion blir det helt enkelt meningslöst att föra ett samtal vilket inte hjälper någon.

Citat Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg
    Du förtjänar inte din mans respekt och trohet när du går bakom ryggen på honom med en annan människa och bedrar honom du är en dålig kvinna och fru hur skulle du känna om din man bedrog dig med en annan har du inte någon form av empati och respekt för din man.
    Att otrohet gör ett förhållande bättre är endast en bortförklaring otrogna använder sig av för att försöka berättiga sin otrohet du är ett billigt svin som inte förtjänar din mans trohet hoppas att din man bedrar dig ochså så som du bedrar honom-

Gäst
    Gäst

Detta är en lätt fråga, ja men endast tills du blir på kommen. Då kommer du att ha sårat din partner djupt är detta något som du är bered att göra? Orsaken till otrohet kan vara oerhört många ofta är det kortsiktigt tänkande eller helt bortseende från de konsekvenser som kan komma av det. En annan kan vara ursäktande "jag behöver det, och jag mår bra av det alltså är det bra för oss" detta är enormt egoistiskt. Är personligen övertygad om att de som är otrogna antingen är helt oförstående för vilken smärta de kan eller orsakar sin partner. Att de lurar sig själv att det är okej. Varför välja att leva med någon om man inte kan undvika ett beteende som sårar den personen? Jag säger inte att man kan finna orsaker till en otrohet eller att ni som gör detta är dåliga människor bara att ni förmodligen lurar er själva på något sätt, att ni inte tänkt igenom detta eller att ni tror att ni inte kommer att bli på komna. Så vitt jag vet är det otroligt ovanligt att en återkommande otrogen person inte någon gång blir på kommen och att de flesta inte bara gör det en gång.

Man väljer väl att leva med någon man älskar, älskar man någon är man inte otrogen om man visste hur oerhört smärtsamt det är för den som blir svikna.

Om ni är med om att er partner går igenom en stor sorg som t ex ett dödsfall av en nära anhörig och gråter ögonen ur sig med jämna mellan rum under flera veckor eller månader och ni står vid sidan om och får uppleva detta så kommer ni att vilja trösta denne för man vill ju att ens partner ska vara glad och må bra. Tänk er då att ni är orsaken till detta, kommer ni ens att stå ut med att finnas där för att trösta och hjälpa han/hon igenom detta.

Efter att ha läst föregående känner jag att jag måste på peka att jag inte alls håller med denne. Den som tog upp denna tråd var tydlig med att hon var otrogen och får då givetvis starka reaktioner från de som har starka känslor mot otrohet eller av de med erfarenhet av att ha blivit svikna, vilket det är, ett svek. Lever man i en relation är tillit och förtroende för sin partner kärnan för relationen. Att ha sex med någon annan är ett svek mot allt detta om inte båda kommer överens om annat, då är det inte otrohet och ett ämne för en annan tråd.

Ber om ursäkt för stavfel och felskrivningar..

Gäst
    Gäst

För att förtydliga, ja det kan vara bra men det är inte en bra lösning på problemet även om du inte blir på kommen. Det kommer att vara dåligt för er relation även om du inte blir på kommen, visst det kan finnas en eller flera fördelar men även nackdelar. Dessutom har ni ett problem ni borde fixa.

+ Svara på ämne

Liknande ämnen

1. Hora utt förhållandet
    Av Gäst i forum Otrohet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2016-08-14, 12:08
  2. Vad är otrohet?
    Av Roberto i forum Otrohet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-19, 22:13
  3. Kan mail vara otrohet?
    Av i forum Otrohet