+ Svara på ämne
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Kan otrohet vara bra för förhållandet?

Gäst
    Gäst

Standard Sv: Kan otrohet vara bra för förhållandet?

Personligen förstår jag mig inte på människor som är otrogna. Hur fan kan man vela bryta ner en människa så totalt (din man, i det här fallet)? Och ja, man bryter ihop, såvida din man inte är en psykopatisk massmördare som tar ut sin ilska.

Gäst
    Gäst

Det låter gott. jag skulle också vilja ha en gift kvinna som kom och red mig ibland. Man skall inte tala om sådana här saker. Bara njuta och spruta he he he .

Gäst
    Gäst

Citat Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg
    Jag och min man har varit tillsammans sedan unga år och jag är hans första. Vi har nu varit tillsammans i 15år. Jag känner att jag vill söka och utveckla min sexualitet på ett annat sätt än vad jag och min man gör men vi har ju båda väldigt begränsad erfarenhet. Det är inte så att han inte vill testa nytt men vi kommer lixom inte vidare det ger inte så mycket. Nu har jag varit otrogen mot honom med en vän som jag känner mig trygg med och som jag också på mitt sätt älskar. Jag har inga planer på att lämna min man och tycker att det är skönt att min älskare också är lyckligt gift. Detta har varit väldigt bra för att jag får ett bättre självförtroende i min sexliv och får ny inspiration. Då jag läser sexforum på nätet tror min man att min inspiration kommer därifrån. Detta har varit bra för både mig och min man som också han tänder till. Han vet ju inte sanningen. Jag är inte intresserad av fördömande ord här utan jag är mer ute efter en utvecklande diskution och andras erfarenheter av liknande situationer
    Att otrohet kan vara bra för förhållandet är endast en bortförklaring otrognet slampiga vidriga svin använder sig av för att försöka rättfärdiga sveket för sig själva

Pontus
    Gäst

Post Re: Kan otrohet vara bra för förhållandet?

nej det är inte snällt eller så det bara sabbar din man kommer troligtvis bli jättearg på dig samt lämna dig. snälla håll dig till din man eller gör slut

adams
    Gäst

En intressant betraktelse från livet är den att många par har ett så kallat "öppet förhållande".

En person jag talat med som är mer insatt i det hela har sagt mig att ett par som länge varit tillsammans inte längre kan uppleva passionen som finns i början av ett förhållande. Genom att då och då träffa andra kan man bevara sitt förhållande. Båda får sin egentid och blir nöjda med livet och kan ha en mer vänskapsinriktad relation i hemmet (vilket fortfarande innebär intimitet). Detta innebär i sin tur att förhållandet lever vidare och att skilsmässa är helt ointressant för bägge parter, då man både kan ha kakan och äta den.

Det var en annan persons åsikt i ämnet. Själv skulle jag aldrig vara otrogen (och rent praktiskt kan jag inte det heller) och skulle antagligen omgående kasta ut den eventuella partner som föreslår ett öppet förhållande. Men vad som fungerar för er vet man aldrig.

Junior medlem
    Reg.datum
    Apr 2013

Jag är övertygad om att du ska följa dina känslor och bejaka din sexualitet. Man kan bara hoppas att din man ska förstå och också bli lustfylld av att du följer din kåthet.

Helt grön
    Reg.datum
    Jun 2014

tror absolut att otrohet kan vara bra för förhållandet. I regel så har man olika stor sexlust och om den en partner vill oftare än den andra så kan det uppstå frustration om man inte får utlopp för sin sexlust och den frustration kan göra att man börjar bråka om småsaker och irriterar sig på varandra.

Jag tycker det är helt ok så länge man tillgodoser sin partners sexlust också.

Till alla er "gäster" som skriver nedlåtande kommentarer:
    Säg vad ni vill! Jag skiter ändå i er!

Admin Site Admin
    Reg.datum
    Oct 2008

Jag tycker inte det är okej att vara otrogen för man kan såra sin partner väldigt mycket om man går bakom ryggen på denna.

Moderator
    Reg.datum
    Jan 2013

Jag är själv lite kluven gällandes otrohet faktiskt. Har inte varit otrogen och har svårt att tänka mig vara det.

Enda jag kan se det på som en orsak till att vara otrogen, är att ett förhållande som funkar kanonbra på alla sätt förutom just det sexuella. Där det kan vara något hos ens partner som gör att sexet känns lite fattigt, att det saknas något.
    Ta exempelvis oralsex, att han/hon inte gillar detta och man själv känner att "fan va skönt det hade varit att bli slickad/avsugen" och åren går och det tär mer och mer på en att man saknar detta.
    Är det värt att bryta ett väldigt bra förhållande på alla andra sätt bara för den bitens skull?
    Kan man då inte få ha något vid sidan av som stillar hungern efter det som saknas hemma utan att förstöra resterande?

Visst baksidan av karamellen är just det ifall man blir påkommen, det är jag naturligtvis fullt medveten om, och hur mycket man då skulle såra sin partner.

Gäst
    Gäst

Hej otrogen!

Är du beredd att lämna din man? Förr eller senare kommer han få veta vad du håller på med och då vill han inte se dig eller än mindre röra vid dig igen. Talar av egen erfarenhet då min före detta sambo var otrogen och jag fick veta det genom bekanta. Vårt förhållande tog slut med omedelbar verkan. Hon ut genom dörren kvickt som fan. Hur hon löste detta vet jag inte och bryr mig inte heller. Bara jag slipper se slampan mer. Fy fan för otrogna tjejer och killar!

+ Svara på ämne

Liknande ämnen

1. Hora utt förhållandet
    Av Gäst i forum Otrohet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2016-08-14, 12:08
  2. Vad är otrohet?
    Av Roberto i forum Otrohet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-19, 22:13
  3. Kan mail vara otrohet?
    Av i forum Otrohet