+ Svara på ämne
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Mannen otrogen med annan man

Fortfarande blåbär
    Reg.datum
    Jul 2010

Standard Mannen otrogen med annan man

Det är nu 14 veckor sedan jag konfronterade min man med frågan om han varit otrogen. Svaret var nej. Men min känsla fanns där och jag började lägga pussel. Kollade hans mobil och hittade SMS som styrkte min misstanke. Ny konfrontation, och ja, jo han hade varit otrogen. Med tre olika män.... Bisexuell. Hur hanterar man det som kvinna? Efter mer än 10 års äktenskap. Med en man jag älskar högt! Två barn och ett företag tillsammans. Bor på världens underbaraste plats. Vad gör man då? Finns det någon annan där ute som sitter i smma båt?

Sex-guru ERGs avatar
    Reg.datum
    May 2009

Standard Sv: Mannen otrogen med annan man

Först och främst så kollar man ifall man har HIV. Sen ställer man relevanta och svåra frågor till maken om huruvida han har skyddat sig ordentligt, och exakt vem som penetrerar vem i hans bögäventyr.

Nu är jag man själv, och jag kan bara tala för mig själv här... Jag skulle upplevt lögnerna och smygandet som väldigt mycket värre än otroheten.

Men i vilket fall så känner jag inte att andra kvinnor är besvärliga på samma sätt som andra män är. Jag har inte blivit svartsjuk ifall mina partners har haft ihop det med folk av samma kön. Jag har dock alltid krävt korten på bordet, och fullständig ärlighet. Jag har erfarenhet av bisexuella flickvänner som inte har velat leva helt utan kvinnor, och det har fungerat utmärkt för mig. Det ska påpekas att jag inte är intresserad av att vara inblandad själv på annat vis än att flickvännen har berättat om upphetsande upplevelser för mig.

Jag upplever att kvinnor och män inte är riktigt jämförbara eller hur man nu ska säga... Män konkurrerar med mig om min kvinna på ett ytterst påfrestande vis... Min kvinna, mitt revir osv. Kvinnor konkurrerar med mig om min kvinnas uppmärksamhet på ett betydligt mindre hotfullt plan... Som Grey's Anatomy, eller något annat i den stilen som absolut inte går att vara svartsjuk på men som ändå snor min kvinnas tid och uppmärksamhet.

Jag menar... Du kan aldrig ge din man det som en annan man kan leverera... Och en annan man kan inte ge din man det du kan ge honom. Äpplen och päron. Hur känner du här? Skulle det ha varit värre eller mindre illa om han hade varit otrogen med tre damer istället för tre män?

Fortfarande blåbär
    Reg.datum
    Jul 2010

Jag tror det hade varit lika illa om det varit med kvinnor.... Jag är öppen och tolerant vad det gäller sexualitet. Det är nog lögnerna och sveken som biter värst.
    Och att jag trots upprepade gånger krävt sanningen, inte fått den. Det kommer fram lite och lite....

Sex-guru ERGs avatar
    Reg.datum
    May 2009

Som utomstående betraktare så kan jag känna att det finns fyra "typer" av lögner och svek som kan vara aktuella här, och de kanske kan vara lite olika svåra att förlåta...
    1. Han snackar skit om sin slampighet på samma sätt som alla slynor som återfaller i otrohet brukar göra.
    2. Han ljög för sig själv (och sedan för dig) om sin sexualitet, sina bögbehov, eller motsvarande. Dessa lögner blandades samman och växte, och de gav upphov till nya lögner så som lögner brukar göra.
    3. Han ljög/ljuger för att han saknar heder.
    4. Han brukar vara hederlig, men behandlar just dig som skit eftersom han saknar respekt för dig.

Om vi nu förutsätter att du är en människa som är värd lite vanlig hygglighet så tycker jag att alternativ 3 och 4 borde göra situationen ganska "lätt" att reda ut för dig. En sådan man vill ingen vettig kvinna ha som far till sina barn, och ingen tänkande människa vill driva företag ihop med en sådan människa. I detta fall så blev du helt enkelt blåst av en vidrig skithög. Avsluta alla affärer av alla slag med den mannen, och undvik all kontakt så långt det är möjligt i framtiden.

Om alternativ 1 är riktigt så kan han möjligtvis vara en bättre far till dina barn, och en bättre affärspartner, än vad han duger till som make. Möjligtvis kan en sådan karl duga som vän i framtiden, men det är lönlöst att försöka sig på ett monogamt förhållande med en slampa. Cut your losses.

Om alternativ 2 är riktigt så finns det en hel del att fundera på... Det är extremt svårt att vara ärlig mot andra i frågor där man inte klarar att vara ärlig mot sig själv. Det kan till och med vara möjligt att han inte sitter och ruvar på massor av "färdigtänkta" sanningar, och att det är därför som han inte bara erkänner allt för dig rakt upp och ner... Han kanske först nu klarar att acceptera massor av känslor och kanske till och med handlingar för sig själv, och kanske bara lite i taget. Och därmed så får du bara reda på lite i taget.

Ett bekymmer här är att en bra fru borde hjälpa honom i den här krisen. Älska honom mest när han förtjänar det minst, eller hur man nu brukar säga. Inte på det viset att någon kan klandra dig ifall du sliter pungen av honom och snor åt dig både barn och hushåll i skilsmässan. Känn ingen skyldighet på det sättet...
    Men allt ni har byggt upp tillsammans behöver inte nödvändigtvis vara förlorat bara för att han ljög om sin läggning och sina behov, och orsakade hela den här skiten. Om det nu ligger till på det viset då förstås.

Om det skulle vara möjligt för dig att hitta till min position, och inte känna obehaglig konkurrens från folk av samma kön som din partner så kan man absolut tänka sig att hela den här krisen inte bara går att komma över, utan att den till och med kan utmynna i ett bättre förhållande. Mycket tålamod och arbete kommer naturligtvis krävas om något sådant ska lyckas...

Nu menar jag inte att du bara ska glömma, förlåta, och svälja att din make knullar runt med män. Vad jag menar är att någon form av behaglig kompromiss kanske kan nås när alla inblandade är helt ärliga, och inte nysvikna, ledsna, rädda, och förbannade.

Först och främst så måste du klura på vad det är för make du sitter med egentligen, och varför han började smyga och ljuga från början. Om alternativ 2 verkar tänkbart så är det läge att lirka fram hela sanningen ur maken. Han är verkligen skyldig att hjälpa dig att reda ut det här. Försök att lyssna utan att låta vreden och sveken komma i vägen. Uppenbarligen så är han ju kapabel att blåsa dig, och självklart ska du inte vara naiv.
    Samtidigt så tycker jag att du ska låta honom förstå att det är extremt viktigt att han lägger alla kort på bordet här. Om han har trasslat in sig i sin egen sexualitet, och sina egna behov för utlopp för densamma så ska han fasen försöka att inkludera dig så långt det är möjligt. För din skull, men även för sin egen. Efter tio år tillsammans så kan man ju tänka sig att du har viss kompetens när det kommer till att förstå dig på honom trots otrohet och lögner.

Om han nu bara har knullat med karlar så är nog alternativ två mest sannolikt. Om det däremot kryper fram att han har pippat fruntimmer bakom ryggen på dig också så är han nog en skithög av helt annan kaliber.

Men som sagts tidigare så är det stor skillnad på kvinnor och män... Du kan aldrig uppfylla samma behov som en man kan uppfylla, och du ska därför inte känna att du ligger bakom någon skit här... Jämför med spelmissbruk eller något i den stilen... Om han hade ljugit och svikit om seriös ekonomisk skit så hade du ju i vart fall inte behövt känna att det var något fel på dig som kvinna och fru. Och naturligtvis så går det alldeles utmärkt att fullständigt förstöra tillit, ödelägga förhållanden och affärer även med sådana svek och lögner. Men ändå så finns det en väldig skillnad i grund och botten...
    Det är liksom svårt nog att komma över lögner och smygbögande. Men det är ännu värre om det är "vanlig otrohet" med i skiten som ska förlåtas också. Är mitt resonemang begripligt alls?

Fortfarande blåbär
    Reg.datum
    Jul 2010

Det är helt klart ditt alternativ 2 som beskriver min situation bäst. Alla lögner och svek har till sist gjort mej helt paranoid. Jag har letat igenom datorn efter "spår". Kollat hans mobil massor av gånger. Och där har funnits sms som inte lämna så mycket till fantasin. För bara ngn vecka sedan hittade jag bilder och filmer i hans mobil, skickade av hans 3.e älskare.
    Då blev jag jättearg/besviken och skitförbannad. Han har lovat mej så många gånger att avsluta det kapitlet.... Jag var beredd att gå. Men samtidigt är det kärleken som håller mej kvar. Han är ju min livs kärlek!!!
    Kollade hans telefon för ngn dag sedan. Nu vara alla sms/mms raderade och även älskarens namn borttaget ut telefonboken. Det är första gången jag känner att han verkligen har tagit åt sig av vad jag har sagt.
    Dagen efter denna konfrontation var också första gången han sa FÖRLÅT!
    Tilläggas skall att han är uppvuxen i en familj där lögner var mer regel än undantag och där känslor inte var ngt man pratade om.

Sex-guru ERGs avatar
    Reg.datum
    May 2009

Det är ju extremt viktigt att ni är helt ärliga mot varandra för att bygga upp tillit igen. Dessutom så lär han löpande behöva snacka av sig för att kunna hantera sin sexualitet på ett mindre otroget sätt. Så småningom måste du lära dig att softa lite också. Det är absolut begripligt att du är arg, paranoid, besviken etc, men det är inte bra om han känner att det är lönlöst att försöka prata med dig när du kukar ur varje gång. Att du har rätt till dina känslor, och att han inte riktigt förtjänar någon nåd gör inte besvären med att prata uppriktigt mindre jobbiga.
    Terapi kan absolut hjälpa här. Båda två behöver nog varsin utomstående part att prata med, men helt säkert så skulle era liv bli väldigt mycket lättare att hantera ifall du får iväg honom till kliniken.

Fortfarande blåbär
    Reg.datum
    Jul 2010

Visst försöker man gå vidare. Vi har faktiskt varit på familjerådgivningen en gång. Men sen hade min man inte tid för det - mycket på jobbet! Men jag hoppas att jag ska kunna får med honom dit fler gånger. Och visst kan vi ngn gång även gå var för sig. Men just nu känns det viktigt att han får höra hur jag känner och hura jag mår.
    Mitt eget jobb innebär en del intensiva dagar med mycket barn omkring mej, och sedan däremellan är jag helt själv. Och det ger verkligen tid till att gå och fundera - både på gott och ont.

De saker som gör mej mest ont är:
    Att han utnyttjat mej som en länk att få träffa sina älskare (så jag har alltså träffat alla tre
    De har till och med varit hemma hos oss, och jag har serverat middag... Blåögd och naiv, javisst. Men då fanns det inte i min värld att det skulle vara ngt annat än kompisar.

Att han trots att han fler gånger lovat att säga upp bekantskapen, inte har gjort det. För bara två veckor sedan hittade jag bilder och filmer i hans mobil, som sas inte lämnade ngt till fantasin.
    Då var det nära att jag väckt barnen och åkt härifrån med dom. Fördelen var dock att han äntligen verkade fatta att jag inte kommer att acceptera några fler kontakter.
    Dagen efter när han kom hem från jobbet, så kom han gråtandes (det är nog första gången jag sett honom göra det) och bad om förlåtelse. Och det är nog första gången det också har hänt.

Att det pågått under så lång tid (3 år) och att jag inte avslöjade det innan. Nu när jag tänker tillbaka, så har jag haft en märklig magkänsla att allt inte var som det skulle. Men det känndes tryggt att förneka den känslan.

Ursäktar om jag ältar och upprepar. Men det känns befriande att få skriva av sig. Det är såmycket tankar som virvlar runt....

Sex-guru ERGs avatar
    Reg.datum
    May 2009

Nu är det förvisso så att alla människors hjärtan är olika, men när du skriver att det som gör mest ont är att han utnyttjat dig som länk för att träffa sina älskare så känner jag ändå att jag med ganska stor säkerhet kan tala om för dig att du har grubblat lite för många vändor här. Det är inte bra att älta samma information för mycket; Då kan man landa väldigt fel och komma till tokiga slutsatser.
    Det var lite det som jag berörde tidigare. Du behöver input utifrån för att inte bli snurrig här, och din make är moraliskt skyldig att hjälpa dig med det hur jobbigt det än är för honom. Han måste lägga alla korten på bordet och släppa in dig helt. Att prata med en terapeut kan kanske hjälpa honom med det.
    Och det är helt okej för dig att upprepa och älta här. Det är skitbra att skriva ner sina tankar för att få lite perspektiv. Ibland är det till tom lättare att skriva än tänka, och helt säkert så brukar det vara lättare att skriva än att prata. Det kan förresten vara vettigt att försöka sig på någon form av brevväxling med maken, särskilt om ni tenderar att hamna i bråk, gråt, och skit när ni pratar. Det lär vara lättare för honom att få ur sig grejer brevledes än öga mot öga också.

Sen finns det något annat att fundera på också... Något som ingen terapeut har något bra svar på. Du är arg som fan här. Denna vrede kan aldrig helt smälta bort av sig själv, utan den måste ut på något sätt. Du vill inte riskera att bli en bitter jävel med skrynklig överläpp som liksom låter den där uppdämda vreden sippra ut i form av giftiga kommentarer då och då, och du vill inte göra en Mattias Flink på fyllan. Och du ska inte behöva känna att du är en vek idiot som folk kan behandla som skit hursomhelst.

Jag personligen skulle ha konfronterat de vidriga kräk som min partner var otrogen med, och låtit dem få ta skiten som jag hade behövt få ur mig. Antingen hade de darrande snörvlat fram patetiska ursäkter, eller drygat sig om saken och fått välförtjänt stryk. I vilket fall så hade jag känt mig fan så mycket mer stabil och harmonisk, och jag hade kunnat diskutera saker på ett mer konstruktivt vis med min partner efteråt.

Nu föreslår jag inte att du ska göra samma sak, bara att du måste hitta något utlopp för din vrede. Kanske genom att hämnas på något mer elegant sätt... Skvallra för någon av makens älskares fru eller något sådant. Eller börja med kickboxning... Vad som nu passar dig.

Fortfarande blåbär
    Reg.datum
    Jul 2010

Tack för dina svar! Ja det känns faktiskt bättre när jag får skriva av mej. Det kan kanske tyckas att jag är paranoid. Men faktum är att jag faktiskt blivit utnyttjad.
    Så här har det gått till. Min man har kontaktat sina älskare via sidor på nätet. Och för att kunna träffas, hittat på följande lögner.
    Älskare nr 1
    Ringde upp mej och bad att få komma och titta på hästar vi hade till salu.
    Älsakre nr 2
    Dök upp på en tävling vi var på. Kom fram och berömde hästen vi hade med oss.
    Efter detta så behöll min man kontakten med dom. De var här hemma och hälsade på och han åkte till dom.
    Och jag spelade ovetandes med.....

Svårt för mej att ringa upp dom och skälla ut dom, då jag bara vet vad de heter i förnamn och i vilka städer de bor....

Älskre nr 2 skickade dessutom brev till både mej och min man. Med hotelser. Obehagligt. Skulle kanske ha polisanmält det, men det kändes som att livet var tillräckligt rörigt.

Men jag ska ta tag i det och verkligen se till att vi båda tillsammans/och enskilt, får åka i väg och samtala.

En paradox i det hela... Min man och jag har bättre sex nu vad vi haft på länge. Kanske det till viss del beror på att han under många, långa nätter ägnat sig mer åt internet, än åt sin fru

Tack för att du engagerar dig i "mitt fall"

+ Svara på ämne
  1. Relaterade länkar

Beställ kondomer diskret och anonymt via e-butik.

Liknande ämnen

1. Titta på när han har sex med en annan.
    Av Oregistrerade i forum Sexuella fantasier & fetisher
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2019-03-30, 22:17
  2. Mannen på bageriet
    Av Milla i forum Små roliga historier
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-12-26, 21:34
  3. Är kär i en annan man
    Av Matt_33 i forum Homosexualitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-07-23, 04:50
  4. annan dejting